Přihlásit se Registrovat
Nacházíte se na: Aktuality > JHMD hodnotí rok 2012

JHMD hodnotí rok 2012

Jindřichův Hradec – Jindřichohradecké místní dráhy provozují pravidelné osobní vlaky v režimu dopravní obslužnosti a v letní sezóně pravidelné historické parní vlaky na tratích z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice a do Obrataně. K dalším významným službám patří rekreační ubytování na nádražích ve vybraných stanicích, prodej historických lepenkových jízdenek, občerstvení a suvenýrů.

V loňském roce JHMD na své úzkorozchodné železnici přepravily téměř 400 000 cestujících. U aktivit na normálním rozchodu v severních Čechách bylo na Doupovské dráze (trať Kadaň – Kaštice – Podbořany s odbočkou do Kadaňského Rohozce) přepraveno více než 6 000 a na Švestkové dráze (trať Litoměřice – Lovosice – Třebívlice - Most) přes 1 800 osob. Celkový obrat společnosti v roce 2012 činil 67,5 miliónů korun.

Jindřichův Hradec – Jindřichohradecké místní dráhy provozují pravidelné osobní vlaky v režimu dopravní obslužnosti a v letní sezóně pravidelné historické parní vlaky na tratích z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice a do Obrataně. K dalším významným službám patří rekreační ubytování na nádražích ve vybraných stanicích, prodej historických lepenkových jízdenek, občerstvení a suvenýrů.

V loňském roce JHMD na své úzkorozchodné železnici přepravily téměř 400 000 cestujících. U aktivit na normálním rozchodu v severních Čechách bylo na Doupovské dráze (trať Kadaň – Kaštice – Podbořany s odbočkou do Kadaňského Rohozce) přepraveno více než 6 000 a na Švestkové dráze (trať Litoměřice – Lovosice – Třebívlice - Most) přes 1 800 osob. Celkový obrat společnosti v roce 2012 činil 67,5 miliónů korun.

„V minulém roce jsme na našich tratích přepravili 388 539 cestujících, což nás velmi těší. Největší zájem o cestování s námi byl tradičně o letních prázdninách. V tuto dobu jsou pravidelně vypravovány historické parní vlaky, jež jsou magnetem hlavně pro rodiny s dětmi a cykloturisty, což dosvědčuje více než 9 500 přepravených jízdních kol a zhruba 840 kočárků. Na celodenním výletě můžeme turistům kromě nezapomenutelné nostalgické jízdy s možností občerstvení nabídnout také rekreační ubytování v našich útulných apartmánech umístěných na nádražích Střížovice, Hůrky, Albeř, Kunžak-Lomy a Nová Bystřice. V okolí na vás zapůsobí nádherná příroda a lákadlem mohou být i památky v regionu“, vysvětluje Boris Čajánek, předseda představenstva.

Na podzim úzkokolejka oslavila 115. výročí vzniku tratě Jindřichův Hradec – Nová Bystřice, v rámci níž byla v Hradci otevřena výstava o vzniku a historii dráhy. Ve venkovních prostorech jindřichohradecké stanice a hlavně v Nové Bystřici se pak uskutečnila přehlídka vozidel JHMD a pro veřejnost byl připraven bohatý kulturní program.

Společnost se rozvíjí velmi dynamicky a s tím je spojena řada novinek. Tak například koncem roku získala certifikáty ISO 9001 (řízení kvality), ISO 14001 (ochrana životního prostředí) a ISO 18001 (bezpečnost práce) a jako první železniční dopravce se stala součástí prodejního systému autobusové dopravy AMSBUS, jenž umožňuje zakoupit si jízdenku na parní vlak ve více než 250 kancelářích a na eShopu www.e-jizdenka.cz.

Došlo k úpravě loga a firemní image, konsolidaci mobilních a pevných linek k jednomu operátorovi a byly podány dvě žádosti o grant z programu ROP jihozápad. Jeden se týká realizace Muzea úzkokolejky v Nové Bystřici a druhý vybudování turistického informačního systému, který pomůže výrazně zlepšit komfort cestujících na všech zastávkách.

Na nádražích JHMD v Nové Včelnici, Kamenici nad Lipou a Černovicích u Tábora byla zprovozněna volná internetová síť, jejíž signál je dostupný v čekárnách i v okolí nástupišť.

V průběhu minulého roku byla realizována také řada investic do obnovy infrastruktury. „Pokud chceme našim hostům nabídnout solidní jízdní komfort a kvalitní služby, musíme neustále investovat do infrastruktury a vozidel a tím vylepšovat naše služby ve vysoce konkurenčním prostředí. K nejvýznamnějším investicím patří zabezpečení dvou železničních přejezdů v Kamenici nad Lipou novým zabezpečovacím zařízením, oprava čtyř konstrukcí přejezdů, zpracování projektu směrové a výškové úpravy polohy kolejí, což v budoucnosti povede k možnosti zvýšení rychlosti vlaků, k větší bezpečnosti, lepšímu jízdnímu komfortu a samozřejmě ke zkrácení jízdních dob. Byl opraven most v Černovicích u Tábora, zastávka Kaproun se může vůbec poprvé pyšnit novým přístřeškem pro cestující, opraveny byly traťové koleje u Obrataně a Albeře,“ objasňuje provozní ředitel Jan Hruška.

Pro letošní rok má firma řadu plánů. Jedním z nich jsou zbrusu nové webové stránky. „Náš nový web budeme spouštět na jaře, ještě před začátkem turistické sezóny. Na první pohled chceme zaujmout netypickým designem, přehledností a řadou aplikací, které zjednoduší ovládání, poskytnou uživateli potřebné informace a umožní mu přímý nákup jízdenek a našich suvenýrů na internetu“, popisuje hlavní cíle webu Jiří Novák, zodpovědný za PR a marketing.

„V roce 2013 by mělo dojít také k modernizaci motorových vozů M27, bude ukončena oprava parní lokomotivy Malletky a dojde k zrestaurování několika historických vozidel. Také v oblasti ubytování se bude masivně investovat do opravy ubytovacích kapacit a nově budou opravena nádraží v Lovětíně a Blažejově. Z pohledu infrastruktury bude nadále investováno do železničního svršku, což povede ke zvýšení rychlosti a bezpečnost provozu se zlepší výstavbou nových přejezdů“, dodává Jiří Pavel, člen představenstva, který má na starosti legislativu a rozvoj společnosti.

Pro více informací kontaktujte:

Jiří Novák
specialista pro zahraniční vztahy a strategii marketingu
mobil: +420 731 196 969
e-mail: novak@jhmd.cz

Zpráva ke stažení

Ilustrační foto ke stažení