Přihlásit se Registrovat

Železniční odbory nevylučují výstražnou stávku

Jindřichův Hradec – (19. 5.) „S naší odborovou organizací a dalšími zaměstnanci jednáme a aktivně je informujeme. Věříme, že vzniklou situaci chápou tak, že není zaviněna námi. Přesto odboráři nevyloučili, že vstoupí do výstražné stávky, jestliže nedojde k rychlému a konstruktivnímu řešení situace všemi zainteresovanými stranami. Jejich postoj respektujeme.“ uvedl výkonný ředitel JHMD Jiří Pavel.

Ředitel Pavel se také důrazně ohradil proti informacím v tisku, které uvedl hejtman Jiří Zimola, že „JHMD jsou tunel“ a že jimi poskytované informace jsou lživé.

„Úzkokolejka za poslední rok investovala do kolejí a nádraží 29 mil Kč, do vozového parku 62 mil. Kč, přes dva miliony do parních lokomotiv. Průměrná mzda ve společnosti, včetně managementu, činí 23 tisíc Kč. To je zhruba o 3 tisíce méně, než republikový průměr. Tunel vypadá, podle mého názoru, jinak. Třeba jako Blanka v Praze,“ zdůraznil Pavel.

„Lze jednoduše doložit“ uvádí J. Pavel „že k placení dlužných částek se kraj zavázal dopisem hejtmana (viz. příloha) před deseti měsíci, 13. 7. 2015. Od té doby jsou společnost a její zaměstnanci spíše rukojmími, než smluvními partnery, kteří se podílejí na dopravě rozvoji turistického ruchu v Jihočeském kraji. Jako společnost se cítíme býti vydíráni.“

Naše společnost dlouhodobě upozorňuje, že se částka 62,- koruny na kilometr od kraje za posledních pět let prakticky nezměnila. Pro srovnání České dráhy mají aktuálně od jihočeského kraje 109,- Kč na kilometr. Z toho je zřejmé, že sociálně demokratická vláda nebere zřetel na práva zaměstnanců a zaměstnanost v regionu jako takovém“ dodal ředitel J. Pavel.

JHMD má dnes 74 kmenových zaměstnanců. Roční obrat dosahuje 80 mil. Kč. Podle aktuálního průzkumu nadnárodní společnosti GfK/Nielsen, která šetřila ekonomický přínos úzkokolejky pro region vyplývá, že svou činností JHMD přinese regionu ročně na 150 miliónů korun.

 

Fotogalerie