Historie v datech
1.11.1897 | Zahájení provozu na novobystřické trati | |
24.12.1906 | Zahájení provozu na trati Jindřichův Hradec - Obrataň | |
1925 | Zestátnění úzkokolejek | |
1930 | Motorizace osobní dopravy - motorové vozy M 11.0 | |
1939 | První dva čtyřnápravové motorové vozy M 21.0 | |
1954 | První dodávka motorových lokomotiv řady T 47.0 (později 705.9) | |
1963 | Dodávka brzdících vozů z Vagónky Česká Lípa | |
1965 | Definitivní konec parního provozu, předání U 47.001 do NTM | |
1966 | Dodávka nových osobních vozů Balm/ú | |
1972 | První významné ohrožení existence úzkokolejek - studie o likvidaci | |
1985 | Založení odbočky ČSVTS v Jindřichově Hradci | |
1989 | Dodávka nových podvalníků z Vagónky Trebišov | |
1992 | První jízdy opravené parní lokomotivy U 47.001 | |
1993 | Založení Klubu přátel jindřichohradeckých úzkokolejek | |
1993 | První historické vlaky v režii Klubu přátel jindřichohradeckých úzkokolejek | |
1993 | Vyhlášení privatizace úzkokolejek vládou ČR | |
19.9.1994 | Založení společnosti Jindřichohradecké místní dráhy, a.s. (JHMD) | |
10.1.1995 | Zápis JHMD do obchodního rejstříku | |
6.4. 1995 | Udělení licence č. 0004 Jindřichohradeckým místním dráhám | |
31.07. 1995 | Pronájem parní lokomotivy U 47.001 | |
srpen 1995 | První zvláštní parní vlak provozovaný JHMD | |
7.6.1996 | Srážka vlaků u Chválkova | |
24.1.1997 | Uzavření (výluka) tratě Jindřichův Hradec - Nová Bystřice | |
19.3.1997 | Rozhodnutí o privatizaci úzkokolejek | |
14.6.1997 | Obnovení provozu na trati do Nové Bystřice | |
20.7.1997 | Zahájení pravidelné denní osobní dopravy do Nové Bystřice | |
27.9.1997 | Redukce osobní dopravy na trati do Obrataně | |
21.10.1997 | Návštěva prezidenta Václava Havla a jeho jízda ze Senotína do Nové Bystřice | |
23.10.1997 | Pronájem obrataňské tratě od ČD a její provozování | |
25.1.1998 | Rozsáhlá změna jízdního řádu na tratích JHMD | |
28.2.1998 | Slavnostní převzetí privatizovaných tratí z rukou ministra dopravy a spojů Prof. Ing. Petra Moose, CSc. | |
duben 1998 | Dokončena přestavba sídla JHMD v Jindřichově Hradci | |
červen 1998 | Zahájení bezdispečerského provozu řízení dopravy vlaků | |
30.12.1998 | Osobní normálně rozchodné vozy KHKD Praha projely trať z Obrataně do Střížovic | |
únor 1999 | Zimní přívaly sněhu způsobily komplikace na novobystřické trati | |
září 1999 | Jednání o nákupu rumunské parní lokomotivy v ACC Brad | |
říjen 1999 | Jízdní zkouška rumunské parní lokomotivy za účasti zástupců JHMD | |
9.12.1999 | Rumunská parní lokomotiva "Resita" na kolejích JHMD | |
prosinec 1999 | Zakoupeno veškeré vybavení pražské tiskárny lepenkových jízdenek | |
20.1.2000 | Sněhová kalamita zastavila na týden provoz do Nové Bystřice | |
13.03.2000 | Vytištěny první jízdenky ve zprovozněné tiskárně v Kamenici n.L. | |
duben 2000 | Neúspěšný nákup výsypných vozů na LŽ Brošněv na Ukrajině | |
květen 2000 | Největší hromadná přeprava na úzkokolejce - 800 osob najednou | |
26.6.2000 | Opravený osobní vůz Ci/ú 350 vyjel na svou první jízdu | |
30.6.2000 | Návštěva divadla Járy Cimrmana na novobystřické trati | |
1.7.2000 | Srážka osobních vlaků JHMD u Nové Včelnice - černý den úzkokolejky | |
září 2000 | Zprovozněny nové zvedáky kolejových vozidel před depem v J. Hradci | |
říjen 2000 | Velké výluky za účelem oprav na novobystřické trati | |
22.12.2000 | První jízdní zkouška rumunské parní lokomotivy | |
březen 2001 | Rozsáhlá oprava lokomotivy U 47.001 před sezónou zdárně ukončena | |
3.4.2001 | Zakoupená a rekonstruovaná lokomotiva T 29.014 v pravidelném provozu | |
červen 2001 | Druhá jízda Expresu Jára Cimrman spojená s odhalením Mistrovy busty | |
srpen 2001 | Výletní osobní vůz po rozsáhlé rekonstrukci v provozu | |
září 2001 | Úzkorozchodné výsypné vozy na štěrk předány k užívání údržbě tratí | |
listopad 2001 | Rozsáhlá rekonstrukce v Kunžaku - Lomech a Chválkově | |
20.12.2001 | Přeprava vozů D/ú 600 a Ci/ú 350 na výstavu do Brna | |
30.12.2001 | Začátek sněhové kalamity s trváním do 4.1.2002 | |
10.-13.01.2002 | Výstava Regiontour 2002 v areálu BVV Brno s vozy jindřichohradeckých úzkokolejek | |
10.2.2002 | Setkání lokomotiv U 47.001, 464.102 a 464.202 v Obratani u příležitosti jízdy německých turistů | |
duben 2002 | Úzkorozchodná podbíječka WE 75 zařazena do provozu | |
jaro 2002 | Komplexní obnova koleje v úsecích mezi Senotínem a Albeří | |
květen 2002 | Otevřeno rekonstruované veřejné WC v Nové Bystřici | |
07.06.2002 | Vážná technická závada na parní lokomotivě U 47.001, lokomotiva odeslána na opravu do Lužné u Rakovníka (muzejní depo ČD) | |
červen 2002 | Rumunská parní lokomotiva U 46.001 Rešica zařazena do provozu | |
červenec 2002 | Zahájení provozu autobusové linky Nová Bystřice - Heidenreichstein v rámci kooperace úzkokolejek JHMD a WSV | |
srpen 2002 | Katastrofální povodně v jižních Čechách naštěstí způsobily úzkokolejkám pouze škody na stavbách, nezpůsobily však zásadní narušení provozu. | |
září 2002 | Přívalový liják naplavil z pole před stanicí Kunžak - Lomy do traťové koleje v délce více ne 100 m až metr silnou vrstvu bahna a zeminy. | |
září 2002 | Do zkušebního provozu zařazena zásadně modernizovaná lokomotiva T 47.015 | |
říjen 2002 | Rekonstruováno WC pro veřejnost v Černovicích u Tábora | |
listopad 2002 | V Rumunsku zakoupeny moderní úzkorozchodné nákladní vozy | |
prosinec 2002 | Rekonstruováno WC pro veřejnost v Kamenici nad Lipou | |
09.-12.01.2003 | Již druhá účast JHMD na veletrhu Regiontour v Brně včetně prezentace historických vozů D/u 600 a Ci/u 350 | |
únor 2003 | První tři rumunské nákladní vozy dorazily do Jindřichova Hradce | |
01.03.2003 | Pět let JHMD | |
březen 2003 | Zprovozněna druhá modernizovaná lokomotiva, T 47.018 | |
duben 2003 | Pokládka svršku v úseku Kunžak - Kaproun, nepřetržitá výluka | |
31.05.2003 | V rámci oslav dětského dne oslavila první výročí zprovoznění rumunská parní lokomotiva U 46.001 | |
20.06.2003 | Po roce se opět rozjela opravená U 47.001 | |
27.-29.06.2003 | Návštěva U 46.001 na trati Třemešná ve Slezsku - Osoblaha, oslava 105 let této tratě | |
srpen 2003 | Provedeny opravy pěti důležitých železničních přejezdů | |
17.08.2003 | První parní nákladní vlak s rumunskými vozy i lokomotivou | |
29.08.2003 | Dokončena rozsáhlá oprava poštovního vozu DF/ú 647 | |
15.-19.09.2003 | Prezentace vozidel T 47.018, DF/ú 647 a Ci/ú 350 na 45. strojírenském veletrhu v Brně | |
20.-21.09.2003 | Oprava severního zhlaví v žst. Chválkov | |
říjen 2003 | zahájena oprava U 37.002 v Kamenici nad Lipou | |
29.10.2003 | Setkání rektorů technických univerzit z Prahy, Vídně, Bratislavy a Budapešti v parním vlaku JHMD | |
03.-26.11.2003 | T 47.018 zapůjčena na trať Třemešná ve Slezsku - Osoblaha | |
14.11.2003 | Tématické cvičení hasičského záchranného sboru u Nové Včelnice | |
08.-11.01.2004 | Společná expozice s Čiernohronskou železničkou na veletrhu Regiontour v Brně. Jako stánek posloužil vůz DF/ú 647. | |
09.02.2004 | Z polska dovezena lokomotiva Lxd 2-331. | |
21.02.2004 | Těžká nehoda lokomotivy T 47.015 na přejezdu v Dolní Radouni. | |
07.03.2004 | Uváznutí U 47.001 v závěji při zimní jízdě do Nové Bystřice. |